Un proiect de lege recent adoptat de Senat la începutul acestui an preconizează o modificare semnificativă în acest sens. Conform noilor reglementări, valabilitatea permisului auto pentru șoferii în vârstă va fi redusă.
În cazul șoferilor trecuți de 80 de ani, valabilitatea permiselor scade și mai mult.
Ce pregăteşte Codul Rutier
În prezent, în România, valabilitatea permisului de conducere este de 10 ani pentru toți șoferii, fără distincție de vârstă. Dar e pregăteşte o modificare.
„Valabilitatea administrativă a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, B1 şi BE, deținute de persoane cu vârsta de 70 de ani şi peste această vârstă este de 5 ani”, se stabilește prin noua lege.
În paralel, această modificare a legii prevede majorarea valabilității permisului auto la 15 ani, în cazul șoferilor celorlalți conducători auto, care dețin un permis Categoria AM, A1, A2, A, B, B1, și BE. Legea se află, în prezent, în dezbaterea Camerei Deputaților, care e for decizional.
Concluzia la care au ajuns specialiști a fost că, după 70 de ani, șoferii ar trebui să efectueze mai des controale medicale.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene, conform stiripesurse.ro.
Cine are prioritate în intersecțiile nedirijate
Veste pentru şoferii lipsiţi de experienţă. Articolele 57, 58 și 59 din Codul Rutier clarifică în mod precis situațiile în care șoferii trebuie să acorde prioritate.
La intersecțiile cu circulație nedirijată, șoferul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care se apropie din partea dreaptă.
Ce spune Codul Rutier 2024 în astfel de situaţii? Că ”la intersecţiile cu circulaţie dirijată, șoferii sunt obligați să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier. Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei”.
De asemenea, în intersecțiile cu circulație nedirijată, șoferii sunt obligați să acorde prioritate vehiculelor care circulă pe șine, conform capital.ro.
Aceste vehicule își pierd prioritatea în cazul în care efectuează un viraj la stânga sau când semnalizarea rutieră din zonă prevede o altă regulă de circulație.
Pentru soferii sub 30 ani ar trebui anual.
Iar cei prinsi drogati la volan sa nu mai aiba voie sa conduca vreodata in viata lor mizera !
Aveți dreptate că tinerii Sint foarte grăbiți lovesc mașinile și fug
Gata, s-a gasit solutia: esti in varsta dai examen regulat, ca la ITP. Desi accidentele provocate de cei in varsta sunt mai putine decat cele provocate de pustanii de 18-25 ani. Nu ar trebui tratati la fel si acestia?
Eu cred că tinerilor (zmeii soselelor), ar trebui ca pana la 35 de ani, carnetul sa li se vizeze anual. Cele mai multe accidente le fac acești inconștienți ai volanului. Ați văzut vreun vârstnic drogat la volan, sau beat ?
Corect ei are ceva cu persoanele trecute de 70 de ani ……dar cu drogați și cei care merg la volan băuți o lasă mai moale care acești nenorociți sunt pericolul nr.1 în trafic.
Da sunt deacord sa le interzica la mosi de 70 de ani a mai conduce pentru ca acesti oameni incurca circulatia in primul rand iar in aldoilea rand uni xintre ei mai au si probleme de sanatate cu vederea cu inima da sunt total deacord sa se bage legea pentru acesti bunici varsnici
Esti o proasta sau un prost cu mosi si babele care merg cu 30 la ora
Ba chiar lunar!
Dar celor care abia iau carnetul și omoară oameni cine le pune frână? Tinerii sunt cei mai periculoși. Nu generalizam , dar ei conduc și beți și drogați. La ei e cea mai mare problemă.
Dar pentru drogatii irecuperabili care circula pe strazi si sosele, ce masuri luati ?
Sau ii lasati in continuare sa calce oameni nevinovati ?
Faceti, mai nemernicilor, o analiza, citi oameni ”in virsta” nu au facut sau au doar 1 – 2 incidente de circulatie in toata viata lor, pe care voi vreti acum sa le-o scurtati plimbindu-i pe la ghisee unde sint priviti cu ura de cei platiti din impozitele suportate de popor !
Oricum, vom sti cu cine sa votam, fiindca ”rezistii” nu vor pune stampila pe Ciolacu ci pe Nuti Lasconi !
Ciolacule, vei ajunge presedinte cind va zbura porcul !
Ok,laconic întâi sa rezolve proble
ma xu turcii care opresc vapoarele…..
Ok,lasconi întâi sa rezolve proble
ma cu turcii care opresc vapoarele…..
Dacă au bani sau părinți sus puși sunt achitați.
Cat la% șanț accidente provocate de seniori și cât de tineri ?Eu propun cine are accidente mai multe într-un timp scurt sa aibă permisul suspendat .
10 cu felicitări pentru
Anonim.!
Varsnicii nu se grăbesc, deci nu ei fac accidente .Si nici cu drogurile nu le au
Auzi Ciolacule!
Acști deștepți care propun nemernicia asta,au habar cît la sută reprezintă accidentele celor bătrîni în totalul accidentelor.Măi aleșilor sînteți cu toți boii acasă sau nu.Faceți o analiză și veți vedea realitatea,dar voi vai de voi,nu sînteți cu realitatea.Se găsaște cîte un găgăuță să vină cu asemenea prostie.Așa a fost și Titi aur care de fapt e de tinichea.!
Găgăuțele ăştia o găseşti în comisia UE şi la pupincuriştii noştrii.
Sa gasit tapul is pastor,batrini dar cei drogati si beti care omoara oameni acestia nu sint trasi la raspundere.
Eu propun că după 80 de ani să ne eutanasieze că am trăit destul.Cine a făcut statistica asta că cei în vârstă fac mai multe accidente cred că a fost accidentat rău.Este inacceptabil, este discriminare pe față.Suntem o țară de nimic daca am ajuns să ne înjosim părinții și bunicii.
Să-i mulțumim urSULEI și tuturor loazelor din UE!
Mai bine luati in considerare statistica accidentelor provocate de cei tineri, de care zilnic auzim in media, dar cine stie cate or mai fi si nemediatizate.
Solutia pentru reducerea numarului de accidente: daca un sofer comite o infractiune care se lasa cu suspendarea permisului pe o perioada, atunci autovehicolului implicat in infractiune sa i se ridice tablitele cu numarul de inmatriculare pe aceasi perioada. Veti spune ca e drastic ! Ganditi-va ca sunt tari in care la depasirea cu inca o data a vitezei impuse plus 1 km se lasa cu confiscarea masinii daca este vorba de restrictie in localitati. Este simplu de aplicat ! Si nu vai mai comenta nimeni !
Cu parere de rau asta este dorinta celor de la bruxelles si nemernicii de pulitruci executa fara nici o obiectie. Asa se in
Tampla intr o tara vanduta strainatatii pe nimic. Vine si mai rau dupa alegeri
Dacà cu aceasi masina duci un batrîn la dializa sau ai un copil cu sindromul down?Aveti de gînd sa recreati rasa Ariana, unde toti sunt perfecti, sunt tari unde au ajuns în fuctii de decizie/legiferare si tîmpiti, sa ne uitam la Rusia….nu este departe nici Bucurestiul, ! Sforile sunt trase de cea legata la ochi si bine remunerata…mai vino cu idei mai deocheate, sar putea sa apara o maimuta sa facã ce scrie omul🙈
Ar fi bine sa va uitați și peste gard.
În Canada sunt oameni care conduc și la 90 de ani.
Mai consultați și statisticile și țineți cont de faptul ca veți ajungeți și voi în situația bătrânilor de astăzi.
Parlamentari tâmpiți aleși degeaba.tinerii fac accidente și s drogați iar cei în vârstă se ajuta cu mașina dar daca pui cioflingari in parlament scot astfel de tampenii
Da, pedepsiții ca au îmbătrânit. Să vă fie rușine, nu mai aveți nici un pic de respect.Nu uitați că toți vom îmbătrâni.
In Germania Danemarca, Suedia majoritatea soferilor də autocare au peste 60 ani
Dacă după 40 de ani de condus, nu ai decât câteva amenzi, fără evenimente grave rutiere, nu înțeleg de ce suntem băgați în statistici alături de tineret care se cred zmei, nesocotit regulile, atacă fără jenă alți participanți la trafic, se droghează urcă beți la volan , și se uită să ne anuleze permisul ? De ce, să le facem loc pe șosele acestora ? Încă o palmă dată bătrâneții !
Si carnetele luate pe spaga sau cele false tot la 15 ani le prelungim .Mai bine am pune camere in tot orasul si atunci se va vedea cine greseste .
Exista un interes major pentru subiect Autorul articolului la 2-3 saptamani revine cu un articol pe aceasta tema .De ce .
Arătați ne o statistica din ultimii ani cate accidente au făcut bătrânii și câte au făcut tinerii beți sau drogați și după aia votați legi deștepților daca prindeți unul beat sau drogați luatiii carnetul pe viață nu fiți buni cu cei ce greșesc cu buna știință
Am 71 de ani conduc masina de 32 ani nu am avut nici un fel de accident se poate verifica în afara de 2 amenzi pentru depășirea limitei de viteza în loc.cu17km respectiv 8 km/h nu sint nervos la volan,as merge mult și bine da nu e deajuns pensia pentru benzina de băut nici nu mai zic din ani în pasti.de tineri ce sa mai zic terebilisti,depășiri pe linie continua ,drogați,băuți,vitezomani de au masini puternice nu ca noi virsnici cu masini economice cu putini cai nu peste 2000 în sus ,cine conduce lumea tineri s au batrini și cine fac legile sint buni batrinii.lasatine sa trăim ca toți din UE.