AcasăAfaceriAfacerea mașinilor de colecție. De la modelul popular din anii '50 ...

Afacerea mașinilor de colecție. De la modelul popular din anii ’50 la bestia de curse

Mii de mașini de colecție sunt oferite la licitații, evenimente și concursuri de eleganță

Nu trebuie decât să consultați anunțurile de specialitate, site-urile online, dealerii, precum și rezultatele vânzărilor organizate de casele de licitații, pentru a vedea că mii de mașini de colecție sunt oferite în permanență.

Totul, sau aproape totul, este disponibil, de la mica mașină populară din anii ’50  la bestia de curse cu palmares, notează L’Automobile Magazine.

Unde există un preț, există o piață

Spectrul este larg în ceea ce privește stilul –  sport, berlină, decapotabilă, utilitară. Și, bineînțeles, în ceea ce privește prețul: de la câteva sute de euro pentru un Peugeot 204,  până la Mercedes 300 SLR 1955 vândut pentru 135 de milioane de euro în mai 2022 (un record mondial cu mult înaintea Ferrari GTO-urilor din anii 60 vândute pentru aproximativ 60/80 de milioane).

Tranzacțiile cu mașini de epocă (mai vechi de 30 de ani) sunt, prin urmare, numeroase, cu  30 000  numai în Franța în 2023, conform FFVE (Fédération Française des Véhicules d’Epoque).

În mod logic, cele mai bine vândute sunt cele care au fost produse în epoca lor și care sunt accesibile: Citroën 2CV conduce cu 2 176 de vânzări, dar anumite modele mai elitiste și mai scumpe, cum ar fi Porsche 911 (521 de vânzări) sunt, de asemenea, foarte căutate.

Marea majoritate a tranzacțiilor se situează sub pragul de 30 000 de euro, însă există și o piață activă peste acest prag, care poate atinge niveluri de 10 până la 100 de ori mai mari, în special în cadrul licitațiilor organizate cu ocazia unor evenimente majore de mașini de colecție, precum Rétromobile sau Essen; reuniuni de competiție, precum Le Mans Classic, sau concursuri de eleganță prestigioase, precum Pebble Beach în California.

În Statele Unite, societățile de licitații oferă în mod regulat vânzări care durează mai multe zile, în timpul cărora sunt dispersate câteva mii de vehicule de colecție. Unele dintre aceste vânzări, cum ar fi Mecum, sunt transmise la televiziune.

Volumul disponibil influențează prețul

Piața este globală, în special atunci când vine vorba de modelele cele mai rare, astfel încât valoarea fiecărui vehicul este evaluată la scară mondială, chiar dacă există diferențe atunci când vine vorba de mărci naționale vândute în propria lor țară unor entuziaști(nostalgici) care le cunosc sau care le-au cunoscut.

De exemplu, un Opel din anii 1970 care a fost neglijat în Franța se poate vinde bine în Germania, în timp ce o Simca Aronde va avea mai mult noroc în Hexagon.

În SUA, seriile limitate de „muscle cars” (mașini de serie cu motoare mari, produse în număr limitat) se pot vinde mai scump decât un Ferrari în stare perfectă.

Evident, volumul disponibil influențează prețul și explică de ce un Rolls-Royce Silver Shadow în stare comparabilă este la jumătate mai scump în Regatul Unit decât în altă parte; unele mărci pot fi găsite doar în țara lor de origine, cum ar fi SEAT-ul produs în epoca Fiat în Spania sau Bristol-ul în UK.

Însă unele modele emblematice sunt solicitate peste tot și se comercializează la un preț mediu uniform, indiferent de țară. Este cazul  Porsche 911, menționat mai sus, dar și al  Citroën DS (1955-1974), sau chiar al primei generații Ford Mustang (1964-1968).

author avatar
Radu Jacotă Redactor
351 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger