Vânzările de automobile în Europa au scăzut în septembrie, înregistrând primul declin lunar consecutiv din ultimii doi ani, în condițiile în care economia regiunii a continuat să stagneze, iar consumatorii și-au redus cheltuielile.
Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 4,2% față de anul trecut, la 1,12 milioane de unități, a anunțat marți Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
„Industria rămâne în stare de criză”
Stellantis proprietarul unor mărci precum Fiat și Peugeot, a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi, înmatriculările prăbușindu-se cu 26% în regiune.
„Industria rămâne în stare de criză”, a precizat Constantin Gall, responsabilul EY pentru mobilitate în Europa de Vest. „Nu există niciun impuls pozitiv spre sfârșitul anului – economia slăbește, tensiunile geopolitice considerabile nu se atenuează și provoacă incertitudine în rândul clienților privați și comerciali.” Vânzările au au scăzut cel mai mult în Germania, Franța și Italia, reducând livrările totale în întreaga Europă.
De la începutul anului până în prezent, vânzările de vehicule electrice în regiune au scăzut cu 2,6%, relatează Bloomberg. Perspectivele au fost complicate de tarifele planificate de până la 45 % pentru EV-urile fabricate în China, care sunt programate să intre în vigoare în următoarele săptămâni. UE și China s-au angajat să lucreze la un acord alternativ care ar evita necesitatea taxelor, iar cancelarul german Olaf Scholz și-a reiterat luni opoziția față de tarife.
În condițiile în care consumatorii se opun costurilor ridicate ale achiziționării de vehicule electrice, cei mai mari producători de automobile din Europa încearcă acum să relanseze vânzările cu modele mai ieftine.
Renault a prezentat săptămâna trecută noul R5 de 25 000 de euro, în timp ce Stellantis a început să comercializeze modelul de oraș Citroën e-C3(23 300 de euro) la mijlocul lunii septembrie.
Cel mai mare producător auto din regiune, Volkswagen, se confruntă cu scăderea cererii. Analizează posibilitatea închiderii unor fabrici în Germania – o măsură fără precedent.
Porsche și Mercedes-Benz și-au ajustat ambițiile în materie de vehicule electrice, din cauza unui impuls mai mic decât cel așteptat pentru modelele plug-in.
O scădere la nivel european a numărului de vehicule electrice crește riscul ca VW, Stellantis și Renault să plătească amenzi de până la 15 miliarde de euro în cazul în care nu reușesc să respecte normele europene mai stricte privind emisiile.