AcasăAfaceriExpansiunea luxului. Pe cine pariază o celebră casă italiană

Expansiunea luxului. Pe cine pariază o celebră casă italiană

Bulgari(sau Bvlgari), producătorul italian de bijuterii, ceasuri, parfumuri, accesorii și articole din piele, se uită spre India pentru a compensa cererea în scădere din China

Bulgari(sau Bvlgari), producătorul italian de bijuterii, ceasuri, parfumuri, accesorii și articole din piele, se uită spre India pentru a compensa cererea în scădere din China.

În octombrie, Bulgari a anunțat lansarea primului său boutique digital în India, în parteneriat cu Tata CLiQ Luxury. „Există alte piețe promițătoare, dar dimensiunea și potențialul sunt o fracțiune din ceea ce ar putea deveni India pentru produsele de lux occidentale,” a spus directorul executiv al Bulgari, Jean Christophe Babin, într-un interviu pentru Bloomberg TV. În schimb, ”China a atins o anumită maturitate și trece printr-o încetinire care nu este legată doar de supraproducția din sectorul imobiliar, ci de o supraproducție generalizată.”

Potrivit The Economic Times, acum este timpul ca brandurile de lux să-și diversifice operațiunile dincolo de China, iar India este o opțiune demnă de interes. Decizia Bulgati poate arăta calea altor mărci globale.

Giganții globali din domeniul luxului, de la LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton  (care deține Bulgari) până la Kering  (proprietarul Gucci), și-au văzut vânzările în China scăzând în primele nouă luni ale acestui an, pe măsură ce economia s-a luptat să se recupereze după criza locuințelor. Financial Times a raportat în iulie că bunurile de lux erau reduse cu până la 50%.

Pe măsură ce consumatorii chinezi și-au pierdut puterea financiară, chiar și și cele mai exclusiviste mărci au fost nevoite să-și revizuiască strategiile de marketing.

Vânzările Richemont, Cartier, Kering și LVMH au scăzut cu 10% de la an la an în Asia, excluzând Japonia, o regiune dominată de China. Cele mai mari 10 companii de lux din Europa pierduseră 250 de miliarde de dolari în valoare de piață din martie, conform Reuters.

Reducerile de prețuri în China  sunt oferite în principal de ”branduri aspiraționale” precum Versace și Burberry, pe măsură ce consumatorii din clasa de mijloc devin mai economi.

Scăderea cererii de produse de lux face parte din declinul general al Chinei.  Afaceriștii și consumatorii au găsit festivalul anual de cumpărături de Single Day,  un eveniment popular în fiecare noiembrie început de Alibaba în 2009, mai puțin atractiv în acest an în contextul unei economii slabe, forțând firmele de comerț electronic să caute creștere în străinătate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
159 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger