Cauta

De ce s-a răcit entuziasmul pentru mașinile electrice. Care sunt preocupările consumatorilor

Europenii și americanii se uită la preț și fiabilitate

Agenția Internațională pentru Energie se așteaptă ca vânzările globale de mașini electrice să crească într-un ritm mai lent în acest an. Și recunoaște că tranziția către aceste vehicule ar putea să nu fie “constantă” și va depinde de accesibilitatea lor.

Vânzările de mașini electrice ar urma să urce cu aproximativ 21%, până la 17 milioane în 2024, în scădere față de expansiunea de 35% înregistrată în 2023, a anunțat agenția cu sediul la Paris în raportul său anual Global EV Outlook.

“Valul de investiții în producția de baterii sugerează că lanțul de aprovizionare  avansează pentru a răspunde planurilor ambițioase ale producătorilor de automobile”, a declarat Fatih Birol, directorul executiv al AIE. Dar realitatea este diferită.

Raportul vine în contextul în care producătorii și furnizorii de automobile se confruntă cu o recesiune globală. A dus la falimente, oferte publice inițiale anulate și reducerea producției.

Tocmai investițiile rapide în capacități de producție și în progrese tehnologice au depășit cererea actuală de vehicule electrice. Firmele și-au redus cheltuielile.

Tesla intenționează să își reducă forța de muncă la nivel global cu peste 10%, pe fondul scăderii vânzărilor și al creșterii concurenței.Compania cu sediul în Texas și-a pierdut coroana de cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume în favoarea rivalului chinez BYD.

Europenii și americanii se uită la cost și fiabilitate

În SUA și Europa se discută despre scăderea prețurilor la mașini și baterii, dar este nevoie de sume uriașe în infrastructura electricității și punctelor de încărcare.

În China, mai mult de 60% dintre mașinile electrice vândute în 2023 erau deja mai puțin costisitoare decât vehiculele convenționale.Cu toate acestea, în Europa și în SUA, mașinile cu motor cu combustie internă încă dețin un avantaj de preț.

„Producătorii au luat măsuri importante pentru a îndeplini ambițiile de consolidare a sectorului vehiculelor electrice inclusiv prin angajamente financiare semnificative”, susține Birol.

Problema cu toate aceste previziuni este că se bazează pe un singur parametru foarte neclar – impulsul. Adică, există ideea că anii trecuți au fost foarte buni pentru vânzările de vehicule electrice, așa că șoferii vor continua să le cumpere în număr din ce în ce mai mare în viitorul previzibil.

Dar există unele semne că piața EV din SUA și Europa și-a atins deja vârful – cel puțin pentru o vreme. În loc de impuls, principalele preocupări ale cumpărătorilor sunt costul și fiabilitatea.

Povestea succesului vehiculelor electrice este, în mare parte, o poveste despre subvenții și reglementări guvernamentale – nu doar în SUA, ci în întreaga lume. Acum, când subvențiile se reduc sau încetează complet, clienții evită deja aceste vehicule.

Ultimele stiri

  • Electrificarea, noua strategie de putere a Chinei în lume
  • Nicușor Dan vs. George Simion: Un funcționar palid și un predicator de mahala vor să conducă România
  • Regatul Unit dublează perioada pentru obținerea rezidenței de la 5 la 10 ani și elimină vizele pentru lucrătorii din îngrijire
  • SUA și China au ajuns la un acord privind reducerea tarifelor
  • Tehnologia și Mindfulness-ul: Prieteni sau Dușmani?
  • Jurnalistul Marius Tucă: Cine îl votează pe Nicușor Dan îl votează, de fapt, pe generalul Coldea
  • Comunicat de presă SED IMPEX SRL
  • Au fost câștigate marile premii la LOTO 6/49 și NOROC. Unde au fost jucate biletele norocoase
  • Dictatura Obscurantismului și Dictatura Progresismului strivesc Poporul Român cu sălbăticie
  • Breaking News… în jurul lumii
  • Exit mobile version