Mercedes nu se ascunde: strategia sa va include și o marcă exclusivă numită Mythos care va oferi doar mașini de elită.
În marja Marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco, producătorul german dezvăluia primul model din familia Mythos: este vorba despre Mercedes-AMG PureSpeed, a cărei producție va fi limitată la 250 de unități.
Un bolid lipsit de parbriz și de acoperiș. Pentru siguranța șoferului și pasagerului, pe lângă utilizarea obligatorie a căștilor, un sistem de protecție Halo provenit din Formula 1, unde este folosit din 2018, veghează în caz de răsturnare.
Mercedes evocă câteva referințe la trecutul său glorios sub forma dublei proeminențe din spatele scaunelor, demnă de cea a faimosului 300 SLR care s-a impus la Mille Miglia în 1955.
Pentru restul, se recunoaște și este, în fond, logic, stilul Mercedes SL și Mercedes-AMG GT ce servește drept matrice pentru acest vehicul de excepție.
Dintr-un alt motiv, Mercedes-AMG PureSpeed nu va putea trece neobservat: este echipat cu un sistem audio Burmester – nu mai puțin de 15 difuzoare pentru o putere de 1.170 de wați.
Dar oare acest sistem hi-fi este capabil să acopere zgomotul motorului V8 de 4,0 litri biturbo? O mecanică de 585 CP pentru o valoare a cuplului de 800 Nm, permițând, conform Mercedes, să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și să atingă o viteză maximă de 315 km/h. Valoare în concordanță cu numele său de familie.
Transmisia este încredințată cutiei de viteze automate AMG Speedshift MCT 9G cu nouă trepte, iar puterea ajunge la sol prin intermediul tehnologiei 4Matic+.
Site-ul Mercedes AMG informează că Mercedes-AMG PureSpeed este o mașină de performanță fără compromisuri, oferind o experiență de condus decapotabilă de neuitat.
Potrivit lui Michael Schiebe, Președintele Consiliului de Administrație al Mercedes-AMG GmbH și Șeful Unităților de Afaceri Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach, noul model ”este cea mai directă modalitate de a experimenta performanța și distracția la volan”.
”Datorită designului radical deschis al mașinii, fără acoperiș sau parbriz, nimic nu îi separă pe șofer și pasager de elemente”.
În plus, ”munca extinsă de precizie a echipei de aerodinamică este evidentă și în deflectoarele mici, parțial transparente de pe fața și laturile mașinii, care împiedică turbulențele să deranjeze șoferul și pasagerul”. De asemenea, ”capacul portbagajului și difuzorul din spate sunt optimizate aerodinamic, designul lor ia în considerare lipsa acoperișului”.
Buna de colectat toate flegmele