Un studiu recent a stabilit legătura dintre puterea unei mașini și rata accidentelor. Iar pe baza datelor se pare că există o relație de cauză și efect.
„Da, cu cât mașina ta este mai puternică, cu atât este mai probabil să ai un accident”, titrează Automobile Magazine.
Car Vertical a analizat rapoartele istorice referitoare la mii de mașini, clasificându-le în funcție de marcă și de puterea medie a motorului. Cercetările efectuate pe baza datelor de la 43 de producători de automobile au arătat că, în cadrul fiecărei mărci, modelele puternice aveau o proporție mai mare de vehicule implicate în accidente decât cele mai puțin puternice. Fără excepție.
Dacă luăm în calcul vehiculele mărcii Tesla cu o putere cuprinsă între 100 și 200 kW (135 și 271 CP), 53,6% dintre acestea au un istoric de accidente înregistrate. Această cifră crește de la o bandă de putere la alta, ajungând la 55,6% pentru modelele care dezvoltă între 200 și 300 kW (271 și 407 CP), la 58,3% între 300 și 400 kW (407 și 543 CP) și chiar la 62% pentru cele de peste 400 kW.
BMW, în fruntea listei celor mai deteriorate mărci
Dintre toate mărcile analizate de CarVertical, BMW se remarcă adesea prin cifre peste medie. De exemplu, firma germană are cea mai mare rată de mașini de mare putere avariate: 68,6% dintre BMW-urile cu motoare care dezvoltă 400 kW sau mai mult (1 kW = 1,35 CP). Cu toate acestea, cele mai puțin puternice au fost, de asemenea, puternic avariate: 60,3% dintre cele cu motoare de 135 CP sau mai puțin.
Prin urmare, se dovedește legătura directă dintre puterea medie și istoricul accidentelor. Acesta este cazul BMW, care, cu o putere medie de 168 kW, se află în top 10 al celor mai puternice mărci studiate și are o rată de mașini avariate de 62,27%.
Urmează Tesla cu o putere medie de 263 kW și o daună de 56,07%. Bentley a avut 53,1% dintre mașinile sale avariate, cu o putere medie de 415 kW. Audi (putere medie de 157 kW) și Maserati (putere medie de 268 kW) sunt în urma lor, cu 48,27% și, respectiv, 45,81%.
Smart are cea mai mică putere medie a motorului dintre toate mărcile testate, cu o rată a accidentelor de 19,4%. Fiat și Peugeot urmează cu 22,08% și, respectiv, 33,85%. Bineînțeles, trebuiau să existe și excepții de la regulă, două dintre cele mai puțin puternice mărci înregistrând totuși rate de accidente mai mari decât omologii lor: Dacia (48,9%) și Suzuki (50,8%).
”Dacia face excepție de la regulă” Dacia nu e masina ci cotetz!
Stai ma linistit ca si ala cu Ferrari tot la 2m sub pamant ajunge. Bucura-te si de un cotetz ca nu mostenesti pamantul bai saracie.
Chiar întreceți masura.
Ziariști analfabeți funcționali din sistemul stat….mari specialiști!!!
Ba, șosele,educație,scoli de șoferi competitive ( !) și iar educație.
Adevărat că lipsa educației primare și rutiere duc la accidente dar alcoolul de asemenea,avem și mulți ,,smecheri” care se cred regi pe șosele….cu dacii….