Cauta

Câinii latră, caravana trece. Green Deal-ul, sabotat tacit de întreaga Europă

Statistica zdrobitoare publicată chiar de instituția Comisiei Europene, Eurostat, arată un Green Deal blocat exact la cel mai important punct al agendei UE: transporturile. Dacă la energie România s-a grăbit să-și închidă capacitățile pe cărbune, în timp ce în celelalte state au funcționat doar subvențiile masive pentru regenerabile, pe care le-au încasat investitorii, în ce privește transformarea parcului auto într-unul electric, rezistența europenilor a fost maximă. Procentul de vehicule pe baterii a înțepenit la 1,8%, iar mașinile cu vechime de peste 15 ani au devenit majoritare.

Fără a protesta vocal împotriva absurdităților din Green Deal, europenii au sabotat, în felul lor, politica UE, refuzând să accepte mașinile electrice. Statistica de la UE pe 2023 arată o realitate total diferită de discursurile sforăitoare de la Bruxelles, iar situația din acest an este chiar mai acută.

Procentul de mașini electrice a înțepenit undeva, la 1,8%, aruncând în aer decarbonizarea accelerată a transporturilor plănuită de UE. Mai mult, politicile catastrofice din ultimii ani ale celor care au condus și încă mai conduc uniunea au dus la o sărăcire a întregii populații din această zonă, fapt care a produs un efect invers celui scontat. Parcul de mașini a îmbătrânit atât de mult, încât vehiculele mai vechi de 15 ani au devenit majoritare. Din cele peste 255 de milioane de mașini înmatriculate în statele UE, doar 4,4 milioane sunt electrice. Și este absolut normal să fie așa, pentru că vehiculele pe baterii și-au dovedit din plin suficiența: prea scumpe, periculoase, din cauza incendiilor, și nefiabile din niciun punct de vedere. Dacă la energia regenerabilă, și aceea cu noianul de neajunsuri, deciziile se iau la nivel de guverne, cu obediența de rigoare, achiziția unui autoturism este o decizie personală și nu ai cum să o impui. Și, pentru că europenii s-au unit în a respinge politica UE, este greu de presupus că se vor aplica măsuri dure de constrângere, de genul majorări la taxa pe carbon și alte minunății.

Tot benzina e la putere

Din cele 25 de țări UE pentru care erau disponibile date detaliate, 24 au înregistrat o pondere mai mare a benzinei, arată Eurostat. Germania a avut cele mai multe autovehicule pe benzină nou achiziționate, cu peste 1,6 milioane, dar și cele mai multe pe motorină, cu peste 700.000, în timp ce numărul vehiculelor electrice a fost de 524.000. În ce privește Germania, după tăierea subvențiilor la mașini electrice la sfârșitul anului trecut, vânzările s-au prăbușit efectiv.

În Franța s-au cumpărat în 2023 1,25 milioane mașini pe benzină, 202.000 pe motorină și 303.000 electrice, iar în Italia, peste un milion de vehicule pe benzină, 357.000 pe motorină și doar 65.800 electrice. În Belgia s-au vândut 336.000 autoturisme pe benzină, circa 51.000 pe motorină și 93.000 electrice. Preferințele românilor au fost și ele în favoarea benzinei, astfel că în 2023 s-au înmatriculat peste 91.000 de mașini pe benzină, 20.455 pe motorină și doar 15.300 electrice.

”În 2023, cele mai mari cote de mașini pe benzină dintre noile înmatriculări au fost observate în Cipru (91,6%), Ungaria (77,4%), Lituania (76,4%) și Estonia (75,5%), ponderi ridicate fiind înregistrate și în Slovenia ( 74,9%), Spania (72,6%), Malta (69,9%), Belgia (69,5%), Cehia (69,2%), Letonia (68,8%), Franța (68,7%), Olanda (67,5%), Italia (64,2%) %), Polonia și România (ambele 63,0%), Portugalia (61,6%), Finlanda (59,7%), Luxemburg (56,6%), Germania (56,3%), Irlanda (56,2%), Danemarca (55,1%), Austria ( 54,5%) și Suedia (50,4%)”, potrivit Eurostat.

România, campioană la ”vechituri”

Ponderea celor mai „tinere” mașini de pasageri (mai puțin de 2 ani) a fost cea mai mare în Luxemburg (18,9%), Germania (14,8%), Suedia (14,2%), Belgia (13,7%), Irlanda (13,1%, date 2022). ), Austria (12,6%) și Olanda (12,3%). În schimb, mai multe țări UE au raportat o pondere mare de autoturisme vechi (20 de ani sau mai mult) în 2023. Țările UE cu cele mai mari ponderi au fost România (33,2%), Finlanda și Estonia (ambele 32,3% ), Polonia (29,3%, date 2022), Portugalia (27,8%), Malta (26,4%) și Lituania (25,9%). Procente de peste 20% la mașinile mai vechi de 20 de ani au raportat și Letonia, Ungaria, Spania și Cehia. Cele mai multe vehicule din UE au însă vechime cuprinsă între 10 și 20 de ani. Peste 30% dintre mașinile cu această vechime se găsesc în Austria, Suedia, Germania, Olanda și Danemarca, iar procente de peste 50% au fost înregistrate în Cehia, Italia, Ungaria, media fiind undeva la 40% dintre vehicule.

Ultimele stiri

  • Breaking News… în jurul lumii
  • Un avion de la Aeroclubul Caransebeș a aterizat forțat. Cine se afla la bord/Decizia salvatoare a pilotului
  • S-a întâmplat în Prahova! Două femei, rănite de o mașină în timp ce se aflau într-un magazin
  • Cât au ajuns să coste cireșele în piețe. „Mai bine investim în aur”
  • ANM anunță vreme deosebit de rece. Cod galben de vânt în mai multe județe/Unde vor fi ninsori
  • Gates vs Musk: filantropie sau putere?
  • Mindfulness în școli: Antrenamentul emoțional care lipsea din educație
  • Trump lovește neașteptat – vrea taxe mai mari pentru bogați
  • UPDATE. CCR a validat primul tur al alegerilor prezidențiale
  • Ce fel de PAPĂ va fi Leon al XIV-lea? Trei indicii importante pe care le-a oferit noul Suveran Pontif în prima sa apariţie publică – FOTO/VIDEO
  • Exit mobile version