Cauta

Căruța fără boi: declinul mașinilor electrice îngroapă fabricile de baterii?

Unul după altul, două proiecte majore de fabrici de baterii din Europa au eșuat

Unul după altul, două proiecte majore de fabrici de baterii din Europa au eșuat. Motivul este o scădere generală a cererii de mașini electrice.

În condițiile în care costul energiei, în special al gazului, este mult mai ridicat în Europa decât în SUA, proiectele de “gigafactory” nu aveau nicio șansă de reușită dacă nu erau viabile din punct de vedere economic, notează Automobile Magazine. Și anul acesta arată un regres.

Comenzile și livrările de mașini electrice încetinesc, punând sub semnul întrebării viiitorul a  două proiecte de fabrici. Una dintre acestea urma să fie amplasată foarte aproape de Franța, la granița cu Germania.

Și șefii acestor proiecte majore își pun întrebări. Începând cu ACC, societatea mixtă dintre Stellantis și TotalEnergies, care își suspendă construcția uzinelor sale din Kaiserslautern și de la Fiat, în Italia.

„Înainte de a investi, și vorbim de miliarde, trebuie să răspundem la întrebarea  ce tip de tehnologie de celule de baterie are nevoie piața”, comentează secretarul general al ACC. În mod clar, sectorul bateriilor evoluează rapid, în special în China.

Poate prea repede pentru europeni, care sunt încă prea ancorați în strategia NMC (nichel-mangan-cobalt), în timp ce chimia mai puțin costisitoare LFP (litiu-fosfat de fier) începe să preia controlul pentru modelele cele mai accesibile.

Până și chinezii se retrag

În timp ce ACC stă în așteptare, compania chineză Svolt aruncă prosopul. De cealaltă parte a frontierei franco-germane, la Überherrn, ar urma să fie lansat un proiect de 2 miliarde de euro pentru fabricarea acestor componente esențiale pentru vehiculele electrice.

În 2020, gigantul asiatic a anunțat că dorește să înființeze prima sa fabrică în Europa, în  landul german Saarland. Trei ani mai târziu, ambițiile Svolt au crescut: de data aceasta, a precizat că intenționează să înființeze 5 uzine europene. Euforia pare însă să fi trecut, deoarece prima uzină ar putea fi deja în pericol. Se spune că Svolt ar fi pierdut un contract important cu un client care nu a fost dezvăluit, iar „volatilitatea” excesivă a pieței vehiculelor electrice obligă compania chineză să își revizuiască planurile.

Bateria reprezintă o treime din costul producției unei mașini electrice, iar în contextul declinului vânzărilor EV producătorii se confruntă cu marje de profit extrem de mici.

Electrificarea automobilelor este un proces scump, necesitând rezerve tot mai mari de litiu, nichel, mangan,  cupru și cobalt. Rețeaua europeană de încărcare rapidă este deficitară, în timp ce mulți șoferi se îndreaptă către motoarele cu benzină și motorină.

Ultimele stiri

  • Un avion de la Aeroclubul Caransebeș a aterizat forțat. Cine se afla la bord/Decizia salvatoare a pilotului
  • S-a întâmplat în Prahova! Două femei, rănite de o mașină în timp ce se aflau într-un magazin
  • Cât au ajuns să coste cireșele în piețe. „Mai bine investim în aur”
  • ANM anunță vreme deosebit de rece. Cod galben de vânt în mai multe județe/Unde vor fi ninsori
  • Gates vs Musk: filantropie sau putere?
  • Mindfulness în școli: Antrenamentul emoțional care lipsea din educație
  • Trump lovește neașteptat – vrea taxe mai mari pentru bogați
  • UPDATE. CCR a validat primul tur al alegerilor prezidențiale
  • Ce fel de PAPĂ va fi Leon al XIV-lea? Trei indicii importante pe care le-a oferit noul Suveran Pontif în prima sa apariţie publică – FOTO/VIDEO
  • George Simion, întrebat dacă va ajuta Ucraina în calitate de președinte: România nu va mai da niciun leu pentru o altă ţară, ci se va concentra pe propria populaţie
  • Exit mobile version