AcasăEconomiePrăbușirea industriei producătoare de maşini electrice. Ce li se întâmplă giganţilor din...

Prăbușirea industriei producătoare de maşini electrice. Ce li se întâmplă giganţilor din cauză că şoferii au revenit la benzină şi motorină

Giganţii din industria auto s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice.

Volkswagen ia în considerare pentru prima dată în istorie să închidă fabrici în Germania.

Cerere scăzută pentru mașinile electrice

Producătorii de automobile se confruntă cu ţinte de CO2 ale UE mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024.

Depăşirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pe exces de CO2 g/km înmulţit cu numărul de vehicule vândute. Acest lucru ar putea duce la penalităţi de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.

Mașinile electrice, doar pentru cei bogați?

Piața vehiculelor electrice va fi mai restrânsă în 2024 și, de asemenea, va tinde să se concentreze pe o clientelă înstărită.

Dacă EV-urile sunt tot scumpe în Europa de Vest, în cealaltă parte a Bătrânului Continent sunt considerate practic inaccesibile. Cu cât trec mai multe luni, cu atât această constatare se consolidează la scară largă, subliniază Automobile Magazine.

Cifrele publicate de Dataforce sunt fără echivoc: modelele electrice premium câștigă teren în Europa (+23,3%), dar reprezintă alegerea celor cu posibilități financiare. Aceste cifre nu sunt de natură să liniștească producătorii, dintre care unii mai au un drum lung de parcurs până în 2025 pentru a evita amenzile legate de emisiile de CO2.

Trei automobile electrice premium au performanțe bune: Volvo EX30, BMW iX1 și Mercedes EQB înregistrează toate o creștere puternică. Evident, nu se încadrează în categoria low cost.

Text integral de Radu Jacotă, AICI.

author avatar
Andrei Ștefan
3.415 afisari

4 COMENTARII

  1. DE CE SE PRODUC SUV – uri MQSINI MARI CARE NU AU CE CAUTA IN ORAS. APOI HAUSUL DE LA STATIILE DE INCARCARE UNDE TREBUIE ABONAMENTE, APP, DACA VREI SA AI UN PRET MIC O ADEVARTA JUNGLA.. NU MULTAM MASINI ELECTRICE.. PLUS PENTRU PERSOANELE CARE MERG 1600 KM PE LUNA TOT A DOUA ZI TREBUIE INCARCATA MASINA… DACA AI UNDE ACASA . DACA NU CAUTI STATIE DE INCARCARE SI STAI SI ITI PAZESTI MASINA…NUUUUUUUUUU
    SA NU UITAM CA SE PIERDE 40 % DIN CAPACITATEA BATERIEI…MAXIM 80% INCARCATA SI DEDCARCATA MINIM 20% cine i ………

    Sa se spele cu ele pe cap… si scumpe scumpe 5000 chiar 7000 mai mult decat cele cu benzina si motorina

  2. Dacă se lupta cu poluarea de nu se INTERZIC avioanele di Iahturile particulare?Astea nu poluează?
    ?

  3. Dacă ee lupta cu poluarea de ce nu șanț INTERZISE Iahturile și avioanele particulare?Astea nu poluează?

  4. Dacă se lupta cu poluarea de ce nu șanț INTERZISE Iahturile și avioanele particulare?Astea nu poluează?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger