În opinia unora, renunțarea la combustibilii fosili ar fi inevitabilă, deși nu iminentă. Însă, pe măsură ce consumatorii resping noile tehnologii ecologice, chiar și această presupusă inevitabilitate este pusă sub semnul întrebării.
Porsche își reduce obiectivele ambițioase de vânzări pentru EV-uri din cauza cererii reduse, compania anunțând că „tranziția către vehiculele electrice va dura mai mult decât am presupus”.
Obiectivul inițial de a face ca mașinile cu baterii să reprezinte 80% din vânzările producătorului german până în 2030 nu mai este realist. Iar Porsche este însoțit de Mercedes-Benz care a înregistrat „o scădere cu 25% a vânzărilor de mașini complet electrice”.
Retragerea de la vehiculele electrice nu este limitată la Germania, potrivit UnHerd. În Statele Unite, General Motors a anunțat că amâna deschiderea unei fabrici de camioane electrice, în timp ce Ford Motor a înlocuit planurile pentru o fabrică care a fost concepută pentru a construi SUV-uri electrice cu planuri de a construi camionete cu motor cu combustie.
Și există motive întemeiate: după cum a calculat analistul Robert Bryce, specializat în energie, Ford „a vândut 23.957 de vehicule electrice în primul trimestru, dar a pierdut 1,14 miliarde de dolari în acest timp. Adică 47.585 de dolari pentru fiecare mașină.
Conform unui raport Gallup, 44% dintre adulții din SUA spun ar putea lua în considerare achiziționarea unui vehicul electric în viitor. Această cifră este în scădere de la 55% în 2023. Numărul persoanelor care nu iau în considerare achiziționarea unui vehicul electric a crescut de la 41% la 48%.
O lecție învățată greu
În ciuda eforturilor guvernamentale, entuziasmul pentru vehiculele electrice nu se manifestă cu adevărat în rândul publicului larg, iar pe măsură ce subvențiile sunt reduse și tarifele impuse modelelor chinezești, situația nu se va schimba prea curând.
Această lecție este în prezent învățată pe calea cea grea de industria vehiculelor electrice și de toți producătorii de tehnologii ecologice care se bazează pe consumatorii privați și nu pe subvențiile guvernamentale pentru marjele lor de profit.
Asta nu înseamnă că EV-urile vor dispărea de pe piață. Dar, la fel ca orice altă inovație în sectorul energetic, vor fi o completare și nu o înlocuire a mașinilor pe benzină și motorină.
Odată, vehiculele electrice au fost văzute ca ultimul cui în sicriul motorului cu combustie internă – cât de naivă pare acum această idee.
Arata ca piata autovehiculelor electrice se maturizeaza. Cererea scade pentru ca vanzarile sunt cumulative, nimeni nu cumpara o masina pe an.
In ceea ce priveste Porsche, Ford, Mercedes si alte marci traditionale ramase cu zeci de ani in urma in tehnologia EV-urilor nu sunt vesti prea bune nici pe motoarele termice. Cercetati piata EV-URILOR in China si luati in calcul si autovehiculele plug-in hybrid care si-au triplat autonomia electrica.
Publicul larg nu cumpăra mașini electrice Europene. Ce surpriza! Vorbiți de Mercedes și Porsche de parca fiecare om își permite aceste mașini, chiar și cele pe combustie.
Pentru ca publicul larg sa cumpere mașini electrice, acestea trebuie sa fie accesibile ca preț deci Porsche, Audi, Mercedes ies din discuție. Ăștia fac mașini electrice premium ca preț dar prost echipate intenționat.
Asiaticii au mașini electrice mult mai bune și vor prinde din urma producătorii Europeni.
Vânzările Byd, Hyundai sunt pe val, mare parte cu mașini electrice bine echipate, mai accesibile ca preț și de calitate decenta.
Asa ca nu as zice ca mașinile electrice nu se mai vând ci doar ca mașinile electrice europene sunt scumpe și tehnologic în urma.