Retailerii au observat că au început să se golească, într-un timp cât mai scurt, rafturile pe care sunt aşezate produsele marcă proprie.
Cercetările de piață arată că românii dau un sfert din valoarea unui coș de cumpărături pe aceste produse marcă proprie, chiar și cu 30% mai ieftine.
De ce le cumpără clienţii supermarketurilor?
Inițial produsele marcă proprie erau văzute că o alternativă mai ieftină, dar cumpărătorii și-au dat seama că pot găsi produse de calitate la prețuri rezonabile.
Clienții găsesc numeroase produse marcă proprie, de la alimente de bază, precum carne, pâine, lactate și până la produse premium, dar și detergenți, cosmetice sau produse pentru animale.
„Se încadrează în tendințele actuale și au produse bazate pe plante, mâncare bio, sănătoasă, produse bazate pe proteine”, a spus Dan Butler, reprezentantul unei companii britanice de cercetare de piață, pentru Pro TV.
Apoi, multe produse marcă proprie ies din fabricile de la noi. De exemplu, aproape jumătate din producția acestei fabrici de prelucrare a arahidelor, din Alba, ajunge în supermarketuri sub denumirea de marcă proprie.
De ce sunt mai ieftine produsele marcă proprie?
Prețul mic, cu până la 30% din totalul unui coș de cumpărături, se explică prin faptul că magazinele nu mai investesc în marketing, menit să promoveze produsele ce deja le poartă numele, ambalajele nu sunt foarte complicate, scăzând costurile și pe această ramură, iar fabricarea lor în România este și ea mult mai ieftină.
Toate acestea duc la prețuri mai mici la raft și la facilitarea cumpărării.
Doar daca sunt procesate in Romania.
De ex.Laptele proaspat „Gusturi romanesti” e din lapte romanesc, Brasov.
Zaharul Bod, singurul pe piata pe care l-am descoperit din sfecla de zahar si nu din trestie „din afara UE”, il gasim doar la Carefour.Bravo!
Îs mult mai ieftine scade un pic calitatea dar îs ok și nu au alte taxe de obicei plătești firma nu produsul in sine
-pt. ca dobitocii nu vad latzu care se strange!
Cu toate ca legea pretinde, pe aceste produse ,,marca proprie,, , nu se mentioneaza locul si producatorul , ceea ce nu e in ordine.