Cauta

Operațiunea ”Rovinieta”. Comisia Europeană bagă România în faliment

Românii, obligați de UE să renunțe la autoturisme

Pe zi ce trece, se dovedește că PNRR, cu reformele impuse, este doar o otravă pentru România, bine împachetată, desigur. Fiind ținut la secret, aflăm abia acum că se pregătește falimentarea țării prin Operațiunea ”Rovinieta”, care, pe lângă faptul că va mai permite folosirea mașinilor personale doar celor foarte înstăriți, va falimenta sectorul transporturilor și va conduce la o creștere a prețurilor la absolut toate produsele, prăbușind, astfel, toate sectoarele economiei.

Mai întâi, un scurt comentariu despre PNRR. Planul Național a fost făcut de PNL și USR, chiar dacă doar Cristian Ghinea s-a lăudat cu el. Documentul, care decidea soarta României, a fost ținut la secret, astfel că nici celelalte partide nu au avut acces la el, nici sindicatele și nici opinia publică, deși acesta trebuia dezbătut la nivel național.

În ultima vreme, tot mai multe voci, din domenii diferite, cer stoparea PNRR sau schimbarea totală a acestuia. România și-a asumat ad-litteram tot ce a cerut Comisia Europeană, în timp ce fiecare țară a negociat dur și a adaptat cerințele pentru a-și menține economia funcțională și pentru a nu provoca probleme sociale majore. Cea mai recentă lovitură pentru români, care nu va fi ultima, este Operațiunea ”Rovinieta”. Așa, pe înțelesul tuturor, România și-a asumat, prin PNRR, să majoreze prețurile la roviniete atât de mult, încât numai autoturismele Euro VI, cu proprietari înstăriți, să mai poată circula pe șosele. În ce privește camioanele, rovinietele vor avea tarife atât de mari încât niciun transportator nu și le va putea permite, cu consecințe directe în explozia prețurilor și falimente în lanț ale firmelor românești. Aceste lucruri sunt impuse prin Jalonul nr.59, care prevede intrarea în vigoare a legii pentru punerea în aplicare a unui nou sistem de taxare bazat pe distanța parcursă pentru vehiculele grele de marfă (camioane) și a unor taxe mai mari de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri (autoturisme/autobuze/autocare), pe baza principiului „poluatorul plătește” și a principiului impozitării ecologice, cu termen trimestrul II din 2023.

Cresc și impozitele

Aplicarea principiul „poluatorul plătește”  înseamnă că poluatorii suportă costurile poluării provocate, inclusiv costul măsurilor luate pentru prevenirea, combaterea și remedierea poluării, precum și costurile pe care aceasta le impune, susține Ministerul Transporturilor. În plus, noul sistem de taxare pentru vehicule va include un sistem de descurajare a utilizării celor mai poluante vehicule, inclusiv prin măsuri fiscale/financiare, prin intermediul nivelurilor taxelor de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri, ceea ce înseamnă majorarea impozitelor. Veniturile obținute astfel vor fi utilizate pentru a sprijini întreținerea drumurilor și pentru noi investiții în transportul sustenabil. Totodată, unul dintre obiectivele urmărite este transferul a 10% din traficul rutier (călători și mărfuri) către transportul feroviar până în 2026. Autoritățile susțin că aplicarea noilor taxe va conduce la o creștere a resurselor pentru întreținere și infrastructură nouă de 14,6 miliarde de euro în 10 ani, admițând că măsurile vor avea un impact asupra inflației, din cauza creșterii bruște a costurilor de transport.

Vine foametea

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE 2002 și  APULUM au cerut, într-o scrisoare deschisă, renegocierea de urgență a Planului Național pentru Dezvoltare și Reziliență (PNRR). ”Impunerea unor roviniete de 6 ori mai scumpe din 2026, apoi de cel puțin 16.250 de euro pe an, din 2035, ne va duce la faliment și va distruge economia României. La acestea se vor adăuga și alte scumpiri, taxe și impozite. Rovinieta va costa cel puțin 7.050 pentru un camion nou, foarte puțin poluant, Euro VI, peste 3 ani, apoi va ajunge la cel puțin 16.275 de euro pe an, din 2035, tot pentru un camion Euro VI. Pentru un camion electric, nepoluant, transportatorii vor plăti doar jumătate din preț, deși se presupune că fiind nepoluant nu mai e necesară plata unei roviniete care acoperă costurile… poluării! Acest proiect de lege a fost impus prin PNRR, dar cineva l-a scris cu scopul de a falimenta toți transportatorii și de a genera foamete”, se arată într-un comunicat al COTAR.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Recesiune mondială? Riscurile au crescut semnificativ
  • FUM ALB LA VATICAN! A fost ales PRIMUL PAPĂ AMERICAN DIN ISTORIE/VIDEO
  • Marea Britanie încearcă să se apropie de UE, dar Franța joacă dur
  • Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China
  • USR a editat Evanghelia de buzunar a mântuirii electorale
  • Marea restructurare de la Ministerul Energiei, un fâs. Se taie posturile neocupate și pleacă doi șoferi
  • Englezii, luați prin surprindere de imaginile cu Radu Drăgușin: „O veste neașteptată!”
  • Cea mai scumpă finală UCL din istorie! Cât costă biletele la Inter-PSG?
  • Liber la concesionarea apelor către străini. Se pregătesc proiecte energetice
  • Exit mobile version