Românii îşi îndreaptă din nou atenţia spre mașinile pe benzină, motorină şi GPL. Ţara noastră a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor de maşini electrice, din UE.
Principalul motiv este înjumătățirea ecobonusului de la stat, pentru aceste vehicule.
Vânzările au scăzut cu 69%
România a înregistrat cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini electrice din Uniune, luna trecută. Declinul este de 69%. Au fost înmatriculate sub 500 de mașini.
La noi, puțini au mai fost convinși să cumpere mașini electrice în condițiile în care ecobonusul oferit prin Programul Rabla a scăzut de la 10.000 de euro la 5.000, conform Pro TV.
„Deja oamenii care au fost la primele variante de mașini electrice care costau 30.000-40.000 de euro și au beneficiat de un ecobonus Rabla Plus de 10.000 de euro, acum pot fi găsite pe piața second hand la niște prețuri destul de bune, dar încă clientul de mașină second hand se ferește de mașina electrică din principiu, de asta e și foarte greu să vinzi o mașînă electrică la mâna a doua”, a spus Adrian Mitrea, jurnalist auto.
Mașinile electrice chinezești, competitive în Europa
Piața europeană ar deveni neatractivă pentru exportatorii chinezi de vehicule electrice doar în cazul unor tarife de până la 50%.
În cele mai recente revizuiri de la sfârșitul lunii august, BYD a înregistrat o reducere a tarifelor la 17% de la 17,4%, Geely la 19,3% de la 19,9%, iar SAIC la 36,3% de la 37,6%.
”Tarifele actuale nu vor fi un factor de descurajare semnificativ pentru producătorii chinezi de vehicule electrice”, a declarat pentru CNBC Joseph McCabe, președinte și CEO al companiei globale de cercetare AutoForecast Solutions.
„Vor crea un obstacol, dar nu o barieră la intrare”, a adăugat el.
Vand ascutitoare electrica, astept provincia…
1. energia electrica e scumpa, autonomia mica.
Autonomia este prea mică și prețul este foarte mare vorbesc de o mașină normală nu Spring