AcasăSOCIALS-au scumpit biletele de tren, în toată ţara. Cât te costă ajungi...

S-au scumpit biletele de tren, în toată ţara. Cât te costă ajungi de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni

sursa foto: Facebook/Blocul Național Sindical
  1. Biletele de tren s-au scumpit începând de duminică, 15 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2024 – 2025.

Preţurile au fost actualizate cu inflaţia.

Cât costă biletele de tren

Un abonament de 3 ore pentru zona metropolitană Bucureşti va costa 12,5 lei, cu 50 de bani mai mult, pentru 24 de ore – 22 de lei (21 de lei anterior), pentru 72 de ore – 63 de lei (de la 60 de lei).

Abonamentul de 7 zile va ajunge la 131 de lei, de la 125 de lei, cel de 15 zile la 204 lei, de la 195 de lei, în timp ce pentru 30 de zile se vor plăti 272 de lei în loc de 260 de lei.

Costul unei călătorii până la Aeroportul Henri Coandă va fi de 6 lei, de la 5,5 lei în prezent.

Tariful pentru rezervare loc va fi de 6 lei la trenurile InterCity, indiferent de clasă, în timp ce la trenurile Regio şi Interregio va costa în funcţie de distanţă, astfel: între 1-60 km – 1,5 lei, 61 – 120 km – 2,5 lei, 121 – 250 km – 4 lei, 251 – 500 km – 4,5 lei şi peste 500 km – 6 lei.

Pentru distanţa kilometrică 1 – 40 km, achiziţionarea tichetului de rezervare este opţională, indiferent de categoria şi subcategoria trenului.

În ceea ce priveşte vagoanele de dormit, suplimentul pentru cabină single va costa 235,50 lei, de la 225 lei în prezent, indiferent de distanţă. Suplimentul pentru pat într-o cabină cu două locuri va fi tarifat de la 15 decembrie 2024 cu 125,5 lei (120 lei acum), iar în cabina cu trei locuri va fi de 104,5 lei.

La vagoanele cuşetă, tariful pentru un pat într-o cabină cu patru locuri va creşte la 81,5 lei (de la 78 de lei acum), iar într-o cabină cu şase locuri va ajunge la 60,5 lei, de la 58 de lei.

Licitația trenurilor pe hidrogen

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) s-a încăpățânat să reia a patra oară licitația pentru achiziția de automotoare pe hidrogen, deși nimeni nu s-a prezentat nici la celelalte.

Pe lângă marile probleme legate de apetitul scăzut al producătorilor pentru sectorul trenurilor pe hidrogen, dar și absența unei producții de hidrogen care să alimenteze viitoarele trenuri, anunțul de licitație însăși este viciat. Astfel, ARF își rezervă dreptul de a nu semna contractul cu eventualul câștigător, în caz că nu primește bani de la buget sau din PNRR.

Cine citește anunțul de licitație pentru achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen și serviciile de mentenanță și reparații ale acestora, publicat în SEAP de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), își dă seama că nu este nimic serios.

Text integral de Claudia Marcu, AICI.

author avatar
Andrei Ștefan
402 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger