AcasăTEHNOLOGIEVolkswagen Golf 9: un proiect ambițios care a întârziat doi ani

Volkswagen Golf 9: un proiect ambițios care a întârziat doi ani

Cea de-a noua generație a modelului Golf va trebui să aștepte până în 2028

Când ID.3 a sosit în 2019, strategia de electrificare a Volkswagen era clară și destul de apăsătoare. Atât de mult încât, la acel moment, viitorul emblematicului Golf era incert.

Compania din Wolfsburg, preocupată de ideea de a-și reface imaginea după scandalul Dieselgate, nu se temea să sacrifice o mașină a cărei reputație era aproape de neegalat în Europa.

Rămânea de văzut cum vor reacționa cumpărătorii la sosirea unei game 100% electrice: ergonomia digitală confuză, o lansare complicată din cauza dezvoltării haotice, în special pe partea de software, și un potențial de clienți încă limitat în Europa pentru sectorul EV.

Conceptul ID.2all a fost prezentat cu mare fast la Hanovra în martie 2023, demonstrând dorința mărcii de a reveni la moștenirea și trecutul său glorios, notează L’Automobile Magazine. În același timp, Andreas Mindt, șeful diviziei de design al Volkswagen, rămâne convins de rolul central al Golf în gamă, deși clientela tradițională se poate îndrepta la fel de ușor către T-Roc, care este cu doar 5 cm mai scurt (4,23 m).

Restilizat în ianuarie anul trecut pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare a modelului, Volkswagen Golf 8 va trebui să reziste până în 2028. A noua generație va prelua  atunci conducerea, abandonând platforma modulară MQB adoptată de al șaptelea model în 2012 și care a fost actualizată continuu în favoarea unui nou șasiu – cunoscut sub acronimul SSP, pentru Scalable Systems Platform.

Vestea a fost oficializată de directorul general al VW, Thomas Schaefer, care a precizat că planul inițial de dezvoltare prevedea ca mașina să intre în producție încă din 2026, dar proiectul SSP a fost întârziat cu doi ani din cauza unor probleme de software.

În cele din urmă, va fi gata abia în 2028. Obiectivul este ambițios: această bază va trebui să fie capabilă să ofere modelelor electrice o autonomie de peste 700 km, fiind în același timp compatibilă din punct de vedere tehnic cu conducerea autonomă de nivel 4.

Cu peste 37 de milioane de vânzări din 1974 până în prezent, de-a lungul a opt generații,  Golf este cea mai de succes mașină Volkswagen, depășind chiar și legendarul Beetle.

Numele Golf nu are legătură cu jocul de golf, ci este o prescurtare de la Golf-Strom, denumirea în limba germană a curentului Gulf Stream din Oceanul Atlantic.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
5.563 afisari

1 COMENTARIU

  1. In comparatie cu firmele de automobilele JAPONEZE, firmele GERMANE raman in urma, mai au de invatat! Firma VW este ori cum pe butuci, iar cu noile lor proiecte, nu pot concura cu JAPONEZII sau COREENII.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger